SuperMama Journey









Welcome to my little fairytale world..Wife & Mama’s journey hood..My Blog a.k.a my diary..story bout my value of life.. Story of mylife bout My lovely Mr Hubby.. My Littleman Nur Danish Aniq..My Family & xde kne mengena dgn hidup sesiapa wic not belong in my life..Dont like me? COOL, I don’t wake up & blogging everyday to IMPRESS you.. If you do not like my blog, please do not read it & why would you follow my story..This blog is supposed to be my safe place to vent and process feelings I can & can't in real life. If you cannot handle what I write about then don't read it..Stalker plz behave wen u enter my privacy & plz RESPECT. I have my own life& style not trying to plz u or make u smile...My blog is for people who might able to get some help from it & ikhlas to share the story..Clearly I have enough people in my real life who don't give a crap about me..Jgn jdikn blog sye utk menambah dosa anda by dat btter just leave & go to a certain someone else's blog I'm sure you favor..Dont hate me juz bcz ur jelousz bout my wonderful life & respect their jealousy cz people tink dat im better den dem...if rse xnk mengalah nk copycat my pleasure tuk jdikn sye ur feveret challenge n be my biggest fans.Hidup kne bermoral & kne bermaruah & jgn jdikn blog utk mencemarkn image dri sendri..Let beauty fill ur life & happiness ur heart..FACT : HATERS don’t really hate me. In fact, they hate themselves bcoz I am a reflection of wat they wish to be...Inside every CONFIDENT girl is a FRAGILE Princess..Be NICE!!





Wednesday, October 21, 2009

cerita semalam yang jelas....

apa aku buat depan pc ni??
pelik * garu kple*
nk mula tapi bagaimana bagaimana bagaimana
*diam*

*diam*

penat semalam aku masih terasa...
perlu aku bercakap terang terang agar aku sendiri boleh faham...
kenapa aku slalu punya masalah dalam hidup aku...
aku suka cari masalah??

entah kenapa aku tiba2 berkeinginan kuat untuk mengetahui cerita bekas cinta pertama aku. mau bertanya mana silapnya. mana celarunya.keserabutan makin bertambah...semua punca aku dicabar....
sekali sekala aku bertanya ttg hidup...aku cuba lelapkan mata tapi degil masih mau melihat cerita dibelakang sana...perlu??kenapa perlu aku celakan jiwa...namun hati ini berkeras seksakan kisah sebuah cinta...

*hampa*

mula terkenang mencari apa silap kami berpisah...bukan seratus peratus aku dipersalah...kau punya pmpn simpanan kau yang panas baran..kau yang tidak mengenang..aku bg masa tapi kaua tetap sama..aku beredar ada bahasa..kau terima kau tidak aku terpaksa...biar aku trs bergerak mencari masa...tapi kenapa tuhan menguji aku lapan tahun..kenapa lama lama??ada cerita aku tertanya tanya...tuhan bg lebih sempurna biarla mula2 seksa...tuhan berikan aku kelegaan..tolong.....

*menangis teresak esak*

ya tuhan...betapa kamu itu mulia..
semalam yang panjang...
malam yang bisa hidupkan mati mati ku yang akan datang....
kalaulah aku boleh lari dari cerita malam..
biar aku terus terang...
aku sedang diduga tuhan....agak kencang...
alam pertunangan....karutkah keprcayaan??melampau!!

aku ingat malam imi...
aku ingat tarikh ini...
aku ingat perkara ini...mana mungkin lupa masa masa ini...
masa celaka ku..persetankan perasaan aku sedang diuji...aku dicabar...
dia mencabar...aku buat kau tidak suka biar kau rasa...kau mulia??mula2..*ya*
kisah lama kisah 8 tahun dibicara...berani kau bersuara..cerita kisah lama...
aku ludah semua bicara biar kau tercabar...kenapa??

iman aku...sumpah aku tewas...setan kau wahai setan....
pergi jgn bersama kami....aku penat..aku nak rehat...
aku bangang mana ada yang bertahan...dia manusia...

hari ini jari sunyi..tiada yang berseri...
aku biarkan..aku xmampu biaralah pada yang layak...sekadar ikatan xjamin kebahagiaan...
bukan hati ini pada dia??
malam sunyi tanpa bicara...
mau mula kau pejam mata...rindu saat bicara sama...malam2 sunyi hnya suara kita...
tapi sudah tiada kau pun sama saja..mana ada beza...

*genggam geram*

sakit bertambah sakit...
geram bertambah geram....
jangan menagis dia tidak akan memahami...mana dia nmpak...
buang masa aku menangis...dia bukan dia...tetap xsama...
benci bercakap tentang sebelum tp kau bangkitkan cerita sebelum...
jgn kau hina dia...sbb kau sama saja...jgn kau ajar dia, kau sepertia dia...

*gila derhaka*

aku silap...dia xkenal aku siapa..mgkn aku separuh dihatinya...

benar
xcium bau syurga bila derhaka

benar
ssh mau mati

benar
xbahagia smpai bila bila...

benar
benar sangat.....

tapi semalam derhaka ada dlm jiwa...aku xkan lupa fakta ini...tidak semua org macam aku...
entah mungkin tiada...kenapa ya tuhan??
suami wajib kita hormatkan. begitu indah islam ini, kita sentiasa mesti menunduk tenang walau dihentam cerca makian...kita dicipata pelbagai nafsu kenapa mahu disalahkan...mmg sudah begitu...sebab itu ada kamu yang hanya ada 1 nafsu...kenapa kami perli dikasari..bila penat bila marah sudah tidak peduli hancurkan tulang rusuk sendri...

mana mungkin aku bisa jdi isteri...*menagis* semalam yang jelas....
ada masanya aku terasa seperti hendak sembunyikan entri itu, demi untuk tidak menambah perit di hati mereka yang membaca. tapi susah juga, kerana aku memang menulis untuk menceritakan cucu kerabat aku di nanti suatu masa kenapa kami tiba2 tidak bersama....jadi beginilah ceritanya...

*menangis menangis*.....cukup2 la....

sakit, sebenarnya, hidup membenci...hidup selalu marah....

lebih menghiris kalau yang dibenci yang dimarah itu adalah darah daging sendiri adalah org yang disayangi..
perasaan benci yang terlahir dari rahim cemburu yang asalnya sedikit, kini makin meluap2...
celaka itu benci....masih ramai, sehingga ke hari ini yang masih menampal senyum demi untuk menjauhkan dari perkataan 'derhaka'....setan kadang2 wat aku tewas...tapi bagaimana mereka2 yang tidak gagah hatinya?yang sudah hampir gila kerana seumur hidup tidak mampu menjadi sesiapa kecuali yang dipaksa dia jadi?bagaimana mereka2 yang didera secara mental, ditusuk2 dari dalam hati?yang dah terbiasa diderhaka...yg terbiasa kurangajar...yang sudah jadi semacam tidak betul kerana terlalu serabut dengan hidup, malangnya malu untuk bercerita kongsi?tapi sekarang jadi punca kenapa dia gila...tidak nampak dimata tp gila dlm jiwa...semua krn masa silam tp kenapa ssh kau terima...bukan dipinta...datang tanpa rela..

kenapa kau??
aku kau sakiti..sakit la sayang..sumpah aku sakit...*ya tuhan kenapa perlu aku menagis*

cakap senang la.

kau pernah rasa?
dan hentikan merasa kau seorang sahaja dalam dunia yang layak syurga.
tuhan itu baik.
dn kau bukan tuhan
aku derhaka kerana kau juga....

♥What can I say..I'm Unique..I am Myself.. Juz Being Me..Peace Love Happinez♥

0 CeLoteH ChiT cHaT: