SuperMama Journey









Welcome to my little fairytale world..Wife & Mama’s journey hood..My Blog a.k.a my diary..story bout my value of life.. Story of mylife bout My lovely Mr Hubby.. My Littleman Nur Danish Aniq..My Family & xde kne mengena dgn hidup sesiapa wic not belong in my life..Dont like me? COOL, I don’t wake up & blogging everyday to IMPRESS you.. If you do not like my blog, please do not read it & why would you follow my story..This blog is supposed to be my safe place to vent and process feelings I can & can't in real life. If you cannot handle what I write about then don't read it..Stalker plz behave wen u enter my privacy & plz RESPECT. I have my own life& style not trying to plz u or make u smile...My blog is for people who might able to get some help from it & ikhlas to share the story..Clearly I have enough people in my real life who don't give a crap about me..Jgn jdikn blog sye utk menambah dosa anda by dat btter just leave & go to a certain someone else's blog I'm sure you favor..Dont hate me juz bcz ur jelousz bout my wonderful life & respect their jealousy cz people tink dat im better den dem...if rse xnk mengalah nk copycat my pleasure tuk jdikn sye ur feveret challenge n be my biggest fans.Hidup kne bermoral & kne bermaruah & jgn jdikn blog utk mencemarkn image dri sendri..Let beauty fill ur life & happiness ur heart..FACT : HATERS don’t really hate me. In fact, they hate themselves bcoz I am a reflection of wat they wish to be...Inside every CONFIDENT girl is a FRAGILE Princess..Be NICE!!





Friday, December 2, 2011

Dulu MOMMY now MAMA....

...sebabnye saya tergerak hati nk google diz morning. selama ini hati saya tertanya² & jwpn itu sudah dimiliki.. Yang sebenarnye menguatkn lgi keputusan tuk menukar panggilan from Mommy to Mama bcz Mama saya selama ni slalu bahasakn dri saya Mama or ibu ble borak² ngn Baby Danish tpi bukan Mommy.. Saya sbg anak faham maksud tersirat & tersurat wic is Mama xbrapa bkenan dgn pggilan tu.. Tapi apa yg Mama ckp tu sbnarnye saya setuju tp xde plak terfikir nk tukar.. (maafkn saya kalo ade yg dh sejak dr dlu lgi mgunakan pggilan mommy tu).. Sebenarnye semua bergantung dgn niat nawaitu & pandangan masing².. kalau baik niat kita maka baikla jdinya..xkisahla apa paggilan skali pon (tp xdela dgn pggilan yg kasar & biadap) kalau cara kita mendidik itu ke jalan Allah insyaAllah tidak ada masalah...


Seiring dgn peredaran masa, pggilan 'mak' dh jarang digunakan.. Antara pggilan² yg biasa d gunakan skrg utl ibu bapa..

mama / papa
ibu / ayah / abah
mommy / daddy
ummi / abi

Panggilan terbaikutk ibu bapa adalah Ummi / Abi krna pggilan inilah yg d gunakan Nabi junjungan kita Nabi Muhammad Saw.

Mommy tidak sesuai kerna membawa pengertian "HANTU KUBUR" (wallahualam)

Bagi saya yg blm sempurna ilmu di dada & timbul rasa was² dengan itu secara rasminya menukar pggilan Mummy kpd Mama.. Harap niat saya baik maka baiklah jdinya.. Even saya pon pggil ibu papa saya dgn pggilan "MOM & PAP"..ye ala² omputih..Majoriti sebelah Pap saya mggunkn pggilan ini kerna atuk saya asalnya dri London & british man.. Maybe sbb ni jgak tempias kt anak² atuk...

Mama pun chomellll....Daddy plak?? Papa laaaaa....

♥What can I say..I'm Unique..I am Myself.. Juz Being Me..Peace Love Happinez♥

9 CeLoteH ChiT cHaT:

Galuh Cendra Kirana said...

alamak. antu tuboooooo!!!! adettttt!!! tatak takut banget... dedinye yg lantik tatak jadik antu kubo ni.. ok tatak elak sikit jadik Ammi. janji ader bunyik Penang sikit. hehehe.. muahhh danish n his Mama!!!! =)

niezzareenamemory02 said...

hubby akak pun lagi suker bakal baby kami panggil kami mama papa.. tapi disebabkan dah biasa ngan bambam, maka akak minta teruskan aje. tapi bila pk balik, lagi 3 orang adik akak pun nak guna mummy. oh... apekah akak pun akan beralih kepada mama papa? cian bambam... mesti dia susah nak biasakan.. hehehe

tgk le keadaan bila baby dah kuar nnt

kot2 beralih ke ayah dan ibu pulak kot. hahaha

SangRatoo said...

hah..terus aku sentap? haha ye ye yang penting nawaitu kite dan didikan terhadap anak²..insyaAllah..kita sama² berhijrah kepada yg lebih baik :)

ZSqueenbee said...

Alhamdulillah di terima dgn baik n3 sye..xkisah apa pun pggilan yg pnting niat kita ke arah kebaikan..mcm sye plak sbb dh google n dh bce kalo sye xberalih ke pggilan bru rse bersalah plak..

mse baby kecik xreti nk ckp lgi ni senang ckit nk tukar kn..hihii

hahahaha tatak elin msti comelllll

wardah @ fie shah said...

Kak Fie dgn hubby sebab terpengaruh dgn drama apetah..anak dia panggil Ibu & Abi. Comel sgt mulut budak tu sebut. Terus kitorang decide panggil mcm tu. Ngeeee~

suwara entertainment said...

hmmm..should be fine if niat kita baik..x kisah ape pun panggilannya..saya masih dgn panggilan "Mummy" jugak dari dulu sampai la skang..bukan tamo tuka..tapi kakak pun dah besar n faham sape n ape itu "Mummy"..

semoga Allah memberkati apa niat kita n apa yg kita lakukan selama ini..wallahu'alam..

wahida said...

aku dari dulu tak berkenan ngan panggilan mummy ni...bukan apa, sbb aku asyik teringat 'mummy the return je'...hahaha...sbb tu anak2 aku panggil aku mama, tapi hubby tetap daddy la..tak tukar papa pun...

ZSqueenbee said...

sue,yup semua tu bgantung pd niat kita..mcm pia, baby kecik lgi n pia stil ade mse nk tuka..

ade forum pia bce, xkisahla apa pggilan janji stil ade adab & bkn dgn pggiln yg biadap spt nama ibu bapa atau 'oi, eyh, hoi' atau tiada pggilan cthnye 'dh msk ke?, lapa la ade mknan x kt dapo' tiada lgi pgunaan 'ibu, mak atau pggilan yg spatutnye cth mak,dh msk ke? ibu, lapa la ade mknan x...

kalo ade pggilan yg baik tuk kedua org tua insyaAllah xmnjdi masalah..agama islam indah & xmenyusahkn umatnya...

ZSqueenbee said...

kak wahida, pia skrg ni asyik tsasul ngn 'mommy & mama' haha but now lidah tu dh selesa ckit mnyebutnye..haha..