SuperMama Journey









Welcome to my little fairytale world..Wife & Mama’s journey hood..My Blog a.k.a my diary..story bout my value of life.. Story of mylife bout My lovely Mr Hubby.. My Littleman Nur Danish Aniq..My Family & xde kne mengena dgn hidup sesiapa wic not belong in my life..Dont like me? COOL, I don’t wake up & blogging everyday to IMPRESS you.. If you do not like my blog, please do not read it & why would you follow my story..This blog is supposed to be my safe place to vent and process feelings I can & can't in real life. If you cannot handle what I write about then don't read it..Stalker plz behave wen u enter my privacy & plz RESPECT. I have my own life& style not trying to plz u or make u smile...My blog is for people who might able to get some help from it & ikhlas to share the story..Clearly I have enough people in my real life who don't give a crap about me..Jgn jdikn blog sye utk menambah dosa anda by dat btter just leave & go to a certain someone else's blog I'm sure you favor..Dont hate me juz bcz ur jelousz bout my wonderful life & respect their jealousy cz people tink dat im better den dem...if rse xnk mengalah nk copycat my pleasure tuk jdikn sye ur feveret challenge n be my biggest fans.Hidup kne bermoral & kne bermaruah & jgn jdikn blog utk mencemarkn image dri sendri..Let beauty fill ur life & happiness ur heart..FACT : HATERS don’t really hate me. In fact, they hate themselves bcoz I am a reflection of wat they wish to be...Inside every CONFIDENT girl is a FRAGILE Princess..Be NICE!!





Tuesday, July 23, 2013

BISMILLAH...

Assalamualaikum..Setelah sekian lama menghilang hari ini punya kekuatan untuk menaip semula.. Tapi tidak juga pasti ianya akan terus rajin menaip atau hari ini sje.. Tidak lain tidak bukan hanya disebabkan penyakit...MALAS!!

Kalau dahulu pun, tujuan saya berblogging hanya untuk berkongsi cerita, kisah suka duka, sedih gembiranya saya.. Ada yg blh menerima kisah saya ada plak yg berkata bisa tp siapa saya untuk menolak hakikat yg sentiasa berlaku di dunia nyata.. Tapi saya percaya suka atau tidak tetap jugak mahu membaca.. Bukan tujuan saya kumpul follower bkn jugak kumpul musuh tp hanya niat utk berkongsi cerita..

So far kehidupan saya masih lagi ada keluarga, suami & seorang anak.. Berusaha untuk menambah ahli keluarga tapi peluang itu belum ada. Hanya mampu berdoa tapi Allah lebih tahu bila masa itu tiba.. Macam² pengalaman yg ingin saya kongsikan. Memang Warna warni kehidupan ini kan.. Sedih itu pasti ada kita bukan sempurna.

Firstly, bukan riak bukan juga ingin menunjuk..hari ini genap 2 tahun saya berhijab. 7 hari sebelum lahirnya Nur Danish Aniq. Niat tu dh lama tp belum ada kekuatan & percaya pd dri sendri.. Mr Papa tdak pernah memaksa tp selalu mengingatkn saya masanya perlu ada & perlu tiba.. Selepas kami di ijab kabulkn niat utk trs punya anak tp Allah uji kami dgn membuat saya tertunggu² hingga 7 bulan akhirnya saya disahkan pregnant. Since that, hati ini terdetik "Allah bagi apa yg kami harapkan, kenapa perkara wajib yg Allah dh tetapkn saya tidak boleh bagi" ini semua utk bekalan diri sampai mati.. Alhamdulillah hati saya betul² yakin akhirnya tarikh 23.07.2011 saya pilih utk terus berhijab.

Insan paling bahagia ketika itu semestinya Mr Papa & keluarga.. Masih banyak lgi saya perlu belajar & perbetulkan diri luar & dalam.. Saya masih lgi bertatih menuju penghijrahan.. Doakan saya terus kuat dalam apa jua perkara.. In shaa Allah...

Lastly, nk tunjuk gak gambar 1st saya berhijab.. Masa ni tunggu hri je nak bersalin.. Idong kembang semangkuk tu wat saya makin comel kan... (haaa itu riak..phuii)

Anyway, enjoy reading.. moga lps ni ada lgi n3 bru dr saya tp ceritanya cnfrm yg dh lama..hahaha...




notanote: Salam Ramadhan buat semua...


♥What can I say..I'm Unique..I am Myself.. Juz Being Me..Peace Love Happinez♥