SuperMama Journey









Welcome to my little fairytale world..Wife & Mama’s journey hood..My Blog a.k.a my diary..story bout my value of life.. Story of mylife bout My lovely Mr Hubby.. My Littleman Nur Danish Aniq..My Family & xde kne mengena dgn hidup sesiapa wic not belong in my life..Dont like me? COOL, I don’t wake up & blogging everyday to IMPRESS you.. If you do not like my blog, please do not read it & why would you follow my story..This blog is supposed to be my safe place to vent and process feelings I can & can't in real life. If you cannot handle what I write about then don't read it..Stalker plz behave wen u enter my privacy & plz RESPECT. I have my own life& style not trying to plz u or make u smile...My blog is for people who might able to get some help from it & ikhlas to share the story..Clearly I have enough people in my real life who don't give a crap about me..Jgn jdikn blog sye utk menambah dosa anda by dat btter just leave & go to a certain someone else's blog I'm sure you favor..Dont hate me juz bcz ur jelousz bout my wonderful life & respect their jealousy cz people tink dat im better den dem...if rse xnk mengalah nk copycat my pleasure tuk jdikn sye ur feveret challenge n be my biggest fans.Hidup kne bermoral & kne bermaruah & jgn jdikn blog utk mencemarkn image dri sendri..Let beauty fill ur life & happiness ur heart..FACT : HATERS don’t really hate me. In fact, they hate themselves bcoz I am a reflection of wat they wish to be...Inside every CONFIDENT girl is a FRAGILE Princess..Be NICE!!





Wednesday, September 1, 2010

N.O.T.A. buat dia....

Untuk kali 150 JUTA
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama

“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”

Di 150 JUTA kali itu
Di depan semua, engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”
“AKU LAGI KENAL DIA”

Dah lebih 150 JUTA kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap 150 JUTAnya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau salahnya saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua–
"SAYA KENAL SAYANG SAYA”

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa

Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa

Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi senja

Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

RAHSIA KITA BERDUA.

"Lebih mudah menilai orglain dr dri sendri..jangan hanya pandai berkata2 tapi tidak tahu makna disebalik luahanya..hanya nampak kesilapan & kekhilafan orglain sedangkan dri sendri indah khabar dari rupa.berhenti menilai & mencari kesilapan orglain.BERSIHKAN HATI..Buang la sikap dengki & iri hati...Jangan diungkapkn "kawan" sekiranya tidak tahu keistimewaannya..tidak perlu jdi bodoh hanya kerana ada benci di hati...kebahagiaan kesakitan kesengsaraan bukan kerja kita hnya Allah menentukan segala.sebelum mula bicara tepuk dada tnya iman.siapa kita menilai kekurangan & kelebihan krn kita semua dari tanah yang biasa...berdoa untuk kesejahteraan semua adalah lebih mulia dari terus hidup berpura pura..."

♥What can I say..I'm Unique..I am Myself.. Juz Being Me..Peace Love Happinez♥

7 CeLoteH ChiT cHaT:

my-niezzareena said...

hawat ni dik oi...

Pn S.O.F.I.A said...

Sis,
sje tuk peringatan & panduan kta semua.sye suke kata2 150 juta tu..sbb ade lgi org yg dengki n busuk hati..org mcmni lgi wat kita HAPPY!!! horayyyy...

ratugelek said...

aku setuju piah. dengki iri hati makan diri

Pn S.O.F.I.A said...

ratu gelek? spe? ape pon time kaceh komen ye

Sue-Rya Qistina said...

babe, dlm dunia ni mmg susah nak cari kawan, sahabat dan teman yg sanggup hadapi susah senang bersama..apepun, teruskan saja kehidupan ini dgn senyuman..dan sahabat yg paling setia adalah SUAMI kita..hihi..anyway, kite syg kt dia..x pena jupe kawan yg caring cam dia.. :)

Pn S.O.F.I.A said...

Sue,
Betul tu sue..ade yg pretend baik dpn kita tp dlm hati penuh rse bnci,dengki,iri hati..org mcmtu menyerlahkn kebodohan dri sndri.Pia ade suami yg memahami byk mengajar pia erti kehidupan.pia berdoa bahagia antara kami kekal hngga ke aher nyawa..

Sue-Rya Qistina said...

Pia,that's true..mmg susah nk cari sahabat yg setia..suami itulah yg sentiasa mewarnai kehidupan kita, susah senang diharungi bersama, masa depan dicorakkan bersama..dialah teman setia kita..insyaallah, moga kita kekal hingga ke akhir hayat hendaknya..amin..